نحوه تهیه طرح تبلیغاتی

تبدیل یک ایده برای یک کمپین تبلیغاتی به واقعیت دقیقاً ساده نیست، اما همیشه با ایجاد یک برنامه تبلیغاتی مشخص و دقیق شروع می شود.

طرح شما به شما کمک می کند مسیر روشنی برای بازگشت سرمایه (ROI) ارائه دهید، از رهبری حمایت کنید و پیشنهاد خود را با سهامداران مربوطه به اشتراک بگذارید.

در این پست، توضیح خواهیم داد که یک طرح تبلیغاتی چیست و بخش‌های عمده‌ای را که باید در برنامه تبلیغاتی خود قرار دهید برجسته می‌کنیم تا بتوانید موفقیت کمپین بعدی خود را تضمین کنید.

طرح تبلیغاتی چیست؟

یک طرح تبلیغاتی، استراتژی هایی را که برای دستیابی به مخاطبان هدف و دستیابی به اهداف تبلیغاتی خود استفاده می کنید، مشخص می کند. در آن، کانال‌هایی را که استفاده می‌کنید، پیام‌های کلیدی، و بودجه مورد نیاز – همه عناصر و اطلاعاتی که برای اجرای استراتژی تبلیغات خود نیاز دارید، مشخص می‌کنید.

نحوه تهیه طرح تبلیغاتی

قبل از اینکه به ایده های تبلیغاتی تاکتیکی خود بپردازید، اولین گام در این فرآیند این است که به کسانی که طرح تبلیغات شما را می خوانند یک نمای کلی از ابتکار عمل شما در سطح بالایی ارائه دهید.

۱- یک نمای کلی از طرح تبلیغاتی خود ارائه دهید.

عناصر زیر را مشخص کنید تا هرکسی که طرح شما را می‌خواند، درک اساسی از کمپین شما و آنچه می‌خواهید انجام دهید، داشته باشد:

  • نام کمپین: نام کمپین را جذاب، منحصر به فرد و به راحتی قابل شناسایی کنید تا تیم شما بتواند از آن حمایت کند.
  • توضیحات کمپین: هدف شما از کمپین چیست؟ در ۲ تا ۳ پاراگراف توضیح دهید که الهام بخش کمپین شما چیست، چگونه با ابتکارات شما هماهنگ است، چه مشکلاتی را حل می کنید، و نتایج نهایی کمپین خواهد بود.
  • مخاطب هدف: در حالت ایده آل، چه کسی این تبلیغات را دریافت می کند؟ شما می توانید بر اساس سن، جنس، منطقه، یا هر تعداد جمعیت شناسی مشخص باشید، یا مشخص کنید کدام یک از شخصیت های خریدار خود را هدف قرار داده اید.
  • پلتفرم های تبلیغاتی: چگونه پیام خود را منتقل می کنید؟ در اینجا، پلتفرمی را که از آن استفاده خواهید کرد، شناسایی کنید، زیرا در بخش بعدی به جزئیات بیشتر در مورد اینکه تبلیغات واقعی چگونه خواهند بود، خواهید رسید.
  • اهداف و بازگشت سرمایه: توضیح دهید که هدف نهایی کمپین شما چیست. بیشتر کمپین های تبلیغاتی برای ایجاد سود مستقیم یا بازگشت سرمایه در نظر گرفته شده اند، بنابراین اگر هدف شما این است، آن عدد را مشخص کنید. اگر هدف کمپین شما چیز دیگری است – ثبت نام در رویداد، آگاهی از محصول، و غیره – حتما آن را شناسایی و تعیین کنید.

پیشنهادی

مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS) چیست ؟

۲- پلتفرم های خود را انتخاب کنید.

در اینجا شما جزئیات بیشتری را در مورد خود تبلیغات و اینکه در کدام پلتفرم تبلیغ می شوند ارائه می دهید. برای هر تبلیغی که قصد دارید در این کمپین اجرا کنید، باید موارد زیر را ارائه دهید:

  • نام پلتفرم
  • نوع تبلیغ
  • توضیحات آگهی
  • جدول زمانی
  • بودجه

۳- جدول زمانی خود را توسعه دهید.

کار بر روی یک کمپین تبلیغاتی به زمان و منابع زیادی نیاز دارد، بنابراین همه افراد درگیر می خواهند بدانند که چه وظایفی را بر عهده دارند، چه زمانی موعد مقرر دارند و چه مدت باید آنها را انجام دهند. در این قسمت از برنامه تبلیغاتی خود، وظایفی را که موظف هستند، زمان مقرر و اینکه چه کسی مسئول انجام آنهاست فهرست کنید.

۴- بودجه خود را مشخص کنید.

از آنجایی که بازگشت سرمایه تضمین نشده است، بودجه می‌تواند سخت‌ترین بخش پروژه تبلیغاتی شما برای تایید باشد – به همین دلیل مهم است که درخواست‌های خود را بر اساس آیتم خط تقسیم کنید و آنها را در برنامه خود ارائه دهید.

۵- چارچوب DACI خود را توضیح دهید.

چارچوب DACI تشریح می‌کند که مشارکت‌کنندگان کلیدی در پروژه چه کسانی هستند و هر یک از مسئولیت‌های آن‌ها چیست.

۶- منابع اضافی را فراهم کنید.

این به عنوان ضمیمه برنامه تبلیغاتی شما عمل می کند. کمپین تبلیغاتی که الهام‌بخش این کمپین است را با خوانندگان خود به اشتراک بگذارید، به صفحه محصولی که با این طرح تبلیغ می‌کنید پیوند دهید، یا از این طریق به راهنمای سبک برند شرکت خود پیوند دهید.

۷- میزبانی یک جلسه آغازین کمپین.

پس از تکمیل طرح کلی، با تیم خود تماس بگیرید تا مفهوم کمپین، جدول زمانی و موارد قابل تحویل را توضیح دهید.

منبع : hubspot

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.