مدل‌های کسب‌وکار در دوران کرونا چگونه تغییر می‌کنند؟

شیوع بیماری کرونا ( یا همان COVID-۱۹ ) باعث تغییرات عظیمی در کسب‌وکارهای جهانی شده و سوالات جدیدی را پیش روی کارآفرینان قرار داده است. 

سازمان‌های امروزی باید با پشتیبانی از فناوری دیجیتال نسبت به تغییر مدل خدماتی و حرکت به سمت طرح‌های جدید اقدام کنند. برخی از این اقدامات عبارت‌اند از:

  • حرکت از تماس فردی با مشتریان به سمت روابط اختصاصی چندکاناله ( مانند وب‌سایت، اپلیکیشن‌های گوشی همراه، چت، شبکه‌های اجتماعی، مرکز پاسخگویی و…)
  • حرکت از پیگیری‌های فردی به سمت درخواست کمک برای پیگیری گسترده نیازهای هر شخص
  • حرکت از یادگیری یک طرفه به سمت یادگیری از همدیگر
  • حرکت از مدیریت بخش‌های بازار به سمت برقراری ارتباط در زمان واقعی با جوامع پر جنب‌وجوش و در حال رشد
  • حرکت از ارائه کمک به صورت موردی به سمت ارائه کمک‌های پیوسته و دائمی

این دستورالعمل‌ها می‌توانند مدل‌های کسب‌وکار را به همان صورت که می‌شناسیم، تغییر دهند.

متخصص فناوری، رسانه و ارتباطات (TMT) شرکت مشاوره‌ای PwC معتقد است برای این که یک فروشگاه، بنگاه فروش خودرو، کارگاه مکانیک، سینما یا کلینیک و هر کسب‌وکار دیگری ارزش خارج شدن مخاطب از خانه و بازدید از آن را داشته باشد، باید که دلیل توجیه کننده واقعی را با خود حمل کند. ما به دنبال همین دلیل توجیه کننده هستیم.  وی در ادامه می‌گوید برای ایجاد و حفظ یک رابطه پایدار با مشتریان خود، سازمان‌هایی که تنها از طریق مراجعه حضوری فعالیت دارند، باید یک تجربه فردی و یا جمعی خاص که در خانه نمی‌توان به آن دست یافت، ایجاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *